Mudre misli: Marko Aurelije - O samokontroli i razumu


Marko Aurelije (121.-180.) bio je jedan od pet dobrih rimskih careva. Svojim djelom Meditacije svrstao se među cijenjene filozofe stoicizma. Evo što Marko Aurelije kaže o važnosti samokontrole i zdravog razuma.





…Valja paziti na sebe od ranog jutra i sam sebi govoriti: sada mogu doći u sukob s čovjekom koji je drzak, nezahvalan, nagao, licemjeran, nametljiv i ljut, jer svatko tko je opsjednut takvim porocima ne zna što je dobro, a što loše.

No, ako ja pouzdano znam što je dobro, a što loše, shvaćam da je za mene zlo samo ono loše djelo koje sam činim i da me niti jedna uvredljiva riječ ne može povrijediti, jer me nitko protiv moje volje ne može natjerati da činim zlo…

… Sunce neprekidno razlijeva svoju svjetlost po cijelom svijetu, a ona se ipak nikad ne potroši. Isto tako mora svijetliti tvoj razum, razlijevajući se na sve strane. On se razlijeva posvuda, ne troši se, i kad naiđe na prepreku, ne smije pokazati ni razdražljivost ni gnjev, nego mora mirno osvjetljavati sve što žudi za njim, ne tamneći, ne posustajući, prekrivajući sve što se okrenulo ka svjetlosti, a ostavljajući u sjeni samo ono što se samo okrenulo od njezina lica…


photo credit: Zaqarbal via photopin cc

0 comments:

Objavi komentar

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More
Protected by Copyscape Duplicate Content Detection Tool